Descopera Moldova: Cetatea Sorocii

Azi, cand suntem in toiul sarbatorilor nationale si anume Ziua Limbii Romane vreau sa va felicit pe toti cei care vorbiti limba romana si pe cei ce considera limba romana limba neamului nostru.

Iar eu vin sa va mai spun pe unde am hoinarit vara aceasta. Destinatia noastra initiala a fost cetatea insa am hotarat ca daca tot facem cale lunga pana la nordul moldovei ar fi bine sa mai vizitam si alte atractii turistice, asa ca despre Manastirea Rudi deja v-am spus, azi o sa va povestesc despre cetate iar  restul ramane a fi surpriza, urmariti blogul ca sa vedeti pe unde am mai hoinarit vara aceasta.

Cetatea Sorocii este o atractie turistica foarte vizitata, cand un turist strain vine la noi in tara unde il duci la Orheiul Vechi, la beciurile din Cricova si desigur la Cetatea Sorocii. A fost un timp inchisa pentru renovare si nici pana astazi nu sunt deschise toate beciurile pentru vizitatori, insa in pare parte poti vedea cetatea. Aceasta fortareata este unica care ne-a ramas pe teritoriu Moldovei, celelatle ne-au fost furate si dezlipite de la patria mama.

Cetatea Sorocii a fost construita in seolul XV de catre marele nostru domnitor Stefan cel Mare pe malul Nistrului pentru a ne apara teritoriu de invadatorii straini. Initial cetatea a fost construita din lemn pentru ca mai apoi in seolul XVI, sa fie reconstruita de catre Petru Rares din piatra. Cetatea a stat ca un strajer pe malul Nistrului pentru a ne apara de invazia tatarilor, dar a avut si un rol economic foarte important pentru fiind un punct vamal si un leagan de legatura pentru negustori.  
Arhitectura si constructia cetaatii este ceva de minunat, tot timpul ma intreb cum stramosii nostrii fara tehnologii proformante, fara

Eu am citic despre cetatea Sorocii si am auzit multe insa niciodata pana acum nu am avut ocazia s-o vizitez si e pacat ca nici copii nostri din ziua de azi nu sunt interesati de istoria neamului nostru si de importanta unei astfel de monument pentru continuitatea neamului si a traditiilor noastre de capatii.


















 







                                                       Sabia lui Stefan ce Mare (replica)













Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Descopera Moldova - Combinatul de vinuri Cricova

La multi ani, scumpă nănășică

6 Luni de Fericire